Dirk De Boeck wordt Chief Commercial Officer bij Lab9 Pro
Logo Lab9

Persbericht -

25 April 2023

Dirk De Boeck wordt Chief Commercial Officer bij Lab9 Pro

IMG_0026

Lab9 Pro, heeft Dirk De Boeck (55) aangetrokken als Chief Commercial Officer. De Boeck heeft de leiding over het salesteam. Met zijn jarenlange ervaring in de ICT-wereld, zal hij de groei van Lab9 consolideren en verder ondersteunen naar de toekomst toe. Als lid van het directieteam draagt hij ook bij tot de strategie en visie van het bedrijf.

 

In 2022 behaalde Lab9 (Stores en Pro) een totale omzetgroei van meer dan 50% naar € 118 miljoen. Voor Lab9 Pro bedroeg de groei zo’n 28%, van € 39 miljoen naar € 50 miljoen. Omdat er nog heel wat potentieel is voor verdere groei, wierf Lab9 Pro De Boeck aan als Chief Commercial Officer. Hij zal het volledige salesteam aansturen en de marktpositie van Lab9 Pro versterken in de bedrijven- en onderwijssector.

Bedrijven- en onderwijsmarkt verder exploiteren

In zijn jarenlange carrière heeft De Boeck meermaals ingestaan voor de creatie van business units, de ontwikkeling van bedrijven en de ondersteuning bij veranderingen. Dit zal ook zo zijn bij Lab9. Verder zal De Boeck het sales team omkaderen en coachen, met als doel de klantenportefeuille uit te breiden.

Geert Coolman, CEO van Lab9, verklaart: ‘Er is een enorm groeipotentieel aanwezig bij bedrijven en in het onderwijs.

 

Apple heeft hier een marktaandeel van slechts 4%. Daarom zou Lab9 hier de komende jaren graag nog meer op inzetten. Om deze markten verder te exploiteren, hebben we Dirk De Boeck aangeworven. Het is belangrijk om te weten dat de fast moving economy waarin we vandaag de dag leven niet eenvoudig is voor veel bedrijven. Precies om die reden moeten we hen zo veel mogelijk ontzorgen. Dit doen we door met hen mee te denken en te adviseren wat wanneer het nuttig is. Daarnaast willen we hen ook technologisch sterker maken met behulp van de juiste toestellen en oplossingen, en hen ondersteunen bij elke fase van hun digitale transformatie. Het is onze taak om onze klanten bij te staan met als doel dat ze voor blijven op de digitalisering. Duurzaamheid en stabiliteit zijn hierin twee kernwoorden.’ 

 

‘Daarnaast heeft Dirk een enorm uitgebreid netwerk, wat ook een groot pluspunt is voor ons bedrijf. Hij kent het businessmodel en de uitdagingen van Lab9, maar ook die van onze partners. Dit zorgt voor een betere verstandhouding. Dat zal onze partnerschappen naar de toekomst toe zeker ten goede komen’, aldus nog Coolman.

 

Snelheid van de digitale evolutie & war for talent

‘De digitale evolutie gaat zo snel dat niet iedereen op hetzelfde moment mee is met alles. Niet iedereen werkt aan dezelfde snelheid en dat is normaal. Daarom is het belangrijk om iedereen de kans te geven om alles op zijn eigen tempo te laten verwerken. Bovendien is het is mijn verantwoordelijkheid om iedereen op dezelfde trein te krijgen, met de neuzen in dezelfde richting. Daarnaast is er nog steeds een “war for talent”. Dat voelen wij ook bij Lab9. Het is niet eenvoudig om medewerkers te vinden met de juiste skills en mindset’, vertelt Dirk De Boeck, Chief Commercial Officer bij Lab9 Pro.

 

Sterk merk & jaarlijkse groei

De Boeck heeft spontaan gesolliciteerd bij Lab9 en daar had hij goede redenen voor: ‘Eerst en vooral is Lab9 is een sterk merk met kwalitatieve producten en innovatieve oplossingen. Dat sprak me onmiddellijk aan. Daarnaast is Lab9 volgens mij een van de enige bedrijven in de sector die de juiste oplossingen heeft om klanten te ondersteunen bij de versnelling van de digitalisering. Het is een bedrijf in volle groei. Dat bewijst het elk jaar opnieuw en dit al 30 jaar aan een stuk. Aangezien groeiondersteuning een van mijn specialiteiten is, heb ik me voorgesteld aan Lab9.’

 

Achtergrondinformatie

De Boeck heeft bijna 30 jaar ervaring in technologie. Zo heeft hij de afgelopen jaren onder andere gewerkt als Europees Business Leader bij HP Enterprise, als Managing Partner bij een start-up van de Cronos Group, als Senior Manager Digital Projects bij Colruyt Group en als Country Director bij Westpole.

In zijn vrije tijd is De Boeck een echte hobbykok en schrijft hij filmmuziek voor Universal Group Music. Ter ondersteuning van zijn laatste hobby maakt hij natuurlijk het liefst gebruik van Apple-toestellen en -software.

 

© PR-bureau Luna voor Lab9 Pro -