3D en AR
Adobe Substance 3D Sampler en Substance 3D Painter
Tijdens deze opleiding maken we eerst kennis met Adobe Substance Designer. Met deze applicatie maken we zelf stap voor stap een eerste 3D materiaal aan via zogenaamde Nodes en Graphs. Vervolgens gaan we dit materiaal integreren in Adobe Substance 3D Painter. Tot slot gaan we ook kennis maken met de veelzijdige applcatie Substance 3D Sampler. Deze programma's zijn de snelste weg om 3D-materiaal aan te maken, bij te werken en toe te passen. Om deze in een virtuele Fotostudio uit te renderen maken we gebruik van Adobe Substance 3D Stager.
De creatie van geloofwaardig 3d-materiaal is een complexe zaak.Adobe Substance laat toe om 3D-materiaal te creëren en toe te passen op 3D-objecten. Substance 3D-Materialen zijn parametrisch en kunnen dus gemakkelijk worden aangepast. Met Adobe Substance 3D Sampler vertrekken we van een foto of van een vectoriëel element en zetten we deze om in 3D-materiaal. Zoals de naam het laat vermoeden gaan we Substance Painter voornamelijk gebruiken om materialen toe te passen op bestaande 3D-objecten.
DUUR:
1 dag
NIVEAU:
Basis
PRIJS:
€ 329,- ex. BTW
De creatie van geloofwaardig 3d-materiaal is een complexe zaak.Adobe Substance laat toe om 3D-materiaal te creëren en toe te passen op 3D-objecten. Substance 3D-Materialen zijn parametrisch en kunnen dus gemakkelijk worden aangepast. Met Adobe Substance 3D Sampler vertrekken we van een foto of van een vectoriëel element en zetten we deze om in 3D-materiaal. Zoals de naam het laat vermoeden gaan we Substance Painter voornamelijk gebruiken om materialen toe te passen op bestaande 3D-objecten.
Doelstelling
Voor deze basis opleiding is geen voorkennis van Adobe Substance of een ander 3D programma nodig. Na het volgen van deze opleiding zal je iedere schakel in de Adobe Substance 3D Sampler en -3D Painter workflow in de vingers hebben.
Inhoud
Overzicht van de verschillende Substance 3D programma's - De Substance 3D workflow - Introductie tot Adobe Substance Designer - Illustrator logo omzetten in textiel-materiaal via Adobe Substance 3D Sampler - Een afbeelding omzetten naar een 3D-materiaal - Materiaal editeren in Adobe Substance 3D Painter - Werken met bestaande materialen en bibliotheken - Filters - Maskers - Materiaal toepassen op een 3D-object - Exporteren naar Substance 3D Stager - 3D-lagen - Renderen
DUUR:
1,00 dag
NIVEAU:
Basis
PRIJS:
Doelstelling
Voor deze basis opleiding is geen voorkennis van Adobe Substance of een ander 3D programma nodig. Na het volgen van deze opleiding zal je iedere schakel in de Adobe Substance 3D Sampler en -3D Painter workflow in de vingers hebben.
Inhoud
De onderstaande items vormen de leidraad van deze opleiding. Contacteer ons indien je specifieke vragen hebt over bepaalde items uit deze opleiding.
Overzicht van de verschillende Substance 3D programma's - De Substance 3D workflow - Introductie tot Adobe Substance Designer - Illustrator logo omzetten in textiel-materiaal via Adobe Substance 3D Sampler - Een afbeelding omzetten naar een 3D-materiaal - Materiaal editeren in Adobe Substance 3D Painter - Werken met bestaande materialen en bibliotheken - Filters - Maskers - Materiaal toepassen op een 3D-object - Exporteren naar Substance 3D Stager - 3D-lagen - Renderen
Geplande opleidingen
Geen geschikte datum gevonden?
Contacteer ons dan via academy@lab9.be. We helpen je zo snel mogelijk verder.
De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je als ondernemer financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten/opleidingen die de kwaliteit van je onderneming verbeteren.
Lab9 Academy heeft verschillende opleidingslocaties verspreid over heel België. Al onze leslokalen zijn uitgerust met iMacs en de laatste nieuwe versie van Adobe Creative Cloud.
Hieronder een overzicht van de locaties: