Adobe FAQ
2021-11-16 11:28:14
Adobe Support: Ik heb een actieve licentie, maar ik kan geen apps downloaden of gebruiken.
Als u in de Creative Cloud App geen apps kan downloaden of gebruiken en u heeft wel een actieve licentie, dan is de kans groot dat u bent ingelogd in het verkeerde profiel.
Adobe heeft aanpassingen gedaan op accountniveau waardoor gebruikers verschillende profielen hebben, een 'persoonlijk profiel' en een 'bedrijfsprofiel'. (Sommige gebruikers kunnen meerdere bedrijfsprofielen hebben als ze zijn aangesloten bij verspillende bedrijven)
Licenties die wij verdelen zijn steeds actief op het ‘bedrijfsprofiel’.
Meer informatie over de profielen:
https://helpx.adobe.com/be_nl/enterprise/kb/introducing-adobe-profiles.html
Nodige stappen te volgen:
STAP 1 Creative Cloud Desktop App > afmelden
STAP 2 Creative Cloud Desktop App > aanmelden
STAP 3 Kies het bedrijfsprofiel, meestal een oranje bol met de naam van uw bedrijf.
Werkt het daarna nog steeds niet, dan dient de beheerder van de licenties de gebruiker vanuit de Admin Console te verwijderen en deze opnieuw toe te voegen.
De gebruiker ontvangt een mail van Adobe met een blauwe knop "ga aan de slag". De gebruiker moet op die knop klikken en de T&C accepteren.
Opgelet: de mail met de blauwe knop is essentieel, de gebruiker moet hier op klikken om opdat de profielen worden ingesteld.
De mail komt vaak terecht bij ongewenst / spam.
Mocht u na het volgen van deze stappen nog steeds het probleem ervaren, raadpleeg dan ook deze link. Hier vindt u nog extra stappen die u kan controleren die dit probleem kunnen veroorzaken.
https://helpx.adobe.com/be_nl/enterprise/kb/resolve-trial-and-license-expired-errors.html