Persbericht - Apple
22 Augustus 2022
Lab9 breidt uit en opent nieuw service & logistiek center in Kortrijk
Kortrijk, 22 augustus 2022 - Lab9 Pro, ‘s lands grootste Apple Premium Reseller, opent een bijkomend service & logistiek center te Kortrijk, nl. in de Dumolinlaan 7. Dat is op een nieuwe locatie, naast het hoofdkantoor van de Lab9 Group. Op deze locatie kunnen B2B- en B2C-klanten vanaf nu terecht voor Apple-herstellingen, net zoals in de 26 Lab9 Stores. Met dit service & logistiek center wil Lab9 extra capaciteit creëren om herstellingen uit te voeren en meer stock aanleggen voor vlottere leveringen. Hiermee wil het bedrijf anticiperen op de logistieke uitdagingen in de technologiemarkt. Lab9 investeerde €160.000 in deze nieuwe vestiging.
Lab9 Pro opent een nieuw service & logistiek center in de vroegere gebouwen van drukkerij Puntgaaf in de Dumolinlaan 7 te Kortrijk. Dit center ligt dus vlak naast het huidige hoofdkantoor waar nog steeds alle commerciële en operationele activiteiten zitten. De dienstverlening op vlak van herstellingen is exact dezelfde als die in de Lab9 Stores.
Grotere schaal zorgt voor groeimogelijkheden
Het service & logistiek center biedt naast voordelen voor de klanten van Lab9, ook extra mogelijkheden voor het bedrijf zelf. Zo zal Lab9 veel meer ruimte hebben om stock aan te leggen en dat zorgt voor groeimogelijkheden.
Geert Coolman, CEO van Lab9 Group, verklaart: ‘De stock voor onze B2B-activiteiten zal hier gecentraliseerd worden en dus vanuit Kortrijk geleverd worden. Doordat we onze capaciteit vergroten, zullen we ook op veel grotere schaal kunnen werken. We kunnen meer producten verkopen en deze ook sneller bij de klant krijgen. Dit zal hopelijk bijdragen tot de verdere groei van Lab9.’
In totaal investeerde Lab9 €160.000 in deze nieuwe locatie om het gebouw volledig klaar te maken voor zijn functie als service & logistiek center.
Dezelfde dienstverlening op een andere locatie
Het service & logistiek center van Lab9 biedt klanten dezelfde ervaring aan met dezelfde dienstverlening, maar op een andere locatie. Het is geen stadswinkel of destination store - zoals Lab9 er ondertussen 26 telt - maar een service & logistiek center gelegen in een bedrijvenpark. Met dit concept plant Lab9 zowel bedrijven als consumenten verder te helpen.
‘We proberen onze klanten altijd maximaal te ontzorgen. Dit center zorgt ervoor dat bedrijven of consumenten uit de wijde omgeving rond Kortrijk niet noodzakelijk naar een winkel gelegen in een stadscentrum moeten gaan om hun toestellen te laten herstellen. Vanaf nu kunnen ze ook gemakkelijk naar dit service & logistiek center komen, dat goed bereikbaar is via de snelweg en waar voldoende parkeerplaatsen zijn’, aldus Coolman.
Snellere doorlooptijden voor klanten
Zowel bedrijven als particulieren kunnen terecht op deze nieuwe locatie van Lab9 voor herstellingen van hun Apple-producten.
Daarnaast zet Lab9 ook zeer sterk in op pick-up & return voor bedrijven. Dankzij deze dienstverlening hoeft de klant zich niet meer te verplaatsen. Een koerier van Lab9 komt het toestel ophalen en opnieuw afleveren na de herstelling. Tijdens de garantieperiode is deze service bovendien helemaal gratis.
In het nieuwe service & logistiek center kunnen B2B-klanten voor het eerst ook terecht voor same day iPhone-herstellingen. Voorheen moesten Lab9-klanten daarvoor altijd naar een winkel. Via de Apple Support-app kunnen zowel professionele als particuliere klanten eenvoudig een afspraak maken en nog dezelfde dag geholpen worden.
‘Door onze hersteldienst voor B2B- en B2C-klanten ook op deze locatie aan te bieden, hopen we de doorlooptijd voor herstellingen nog verder te versnellen. Onze klanten zullen uiteraard ook hier kunnen rekenen op een optimale klantenservice’, concludeert Coolman.
Op dit moment zijn er drie mensen tewerkgesteld. In de toekomst zal de bezetting mee opgeschaald worden in functie van het aantal herstellingen.
© PR-bureau Luna voor Lab9 Pro -