Persbericht -
21 Februari 2022
Lab9 wil groeien met extra winkels om een nog grotere nationale speler te worden
21 februari 2022 - Voor Lab9 Group was ook 2021 een goed jaar met een EBITDA van 3,6 miljoen euro. De bedrijvengroep is aan kruissnelheid geëvolueerd en kende een totale groei van zo’n 26% in 2021 tot €77 miljoen omzet. Zo versterkt Lab9 zijn positie als een van de grootste Apple-spelers in ons land. Bovendien zijn er heel wat investeringen gebeurd om de groei te consolideren. Zo opende Lab9 onder andere vier nieuwe Lab9 Stores in België. Het bedrijf wil in 2022 een gelijkaardige groei realiseren. Daarvoor wil het bedrijf in de komende twee jaar nog enkele nieuwe winkels openen.
Lab9 Group kende afgelopen jaar een algemene groei van 26%. Om een dergelijke groei teweeg te brengen heeft Lab9 uiteraard ook heel wat investeringen gedaan. Zo investeerde Lab9 in vier nieuwe winkels te Oostende, Namen, Antwerpen en Hasselt. Ook de digitalisatie bij de overheid en in het onderwijs zorgde mede voor deze groei.
Geert Coolman, CEO van Lab9 Group, verklaart: ‘Ondanks de wereldwijde logistieke problemen zijn we er alsnog in geslaagd om bedrijven, maar ook particulieren en onderwijsinstellingen, te ondersteunen. Tijdens de afgelopen twee jaar zijn veel sectoren tot het besef gekomen dat ze achter stonden op digitaal vlak. Zij konden een beroep doen op onze specialisten die voor hen klaar stonden met advies. Bovendien konden ze via onze webshop en onze winkels de producten bestellen die ze nodig hadden om hun digitalisatieproces te optimaliseren. Met behulp van een kwaliteitsvolle dienstverlening proberen we onze klanten altijd zoveel mogelijk te ontzorgen, en dat heeft geloond.’
In 2021 verkocht de groep 24.000 Iphones. Dit jaar wil Lab9 hier graag 10.000 Iphones aan toevoegen.
2021 in cijfers
Lab9 Group groeide van €61,2 miljoen omzet in 2020 naar €77 miljoen omzet in 2021, of zo’n 26%. Lab9 kende een algemene groei over al zijn verschillende activiteiten:
Prioriteiten voor 2022
Lab9 wil zijn groei dit jaar uiteraard verderzetten. Het bedrijf wil de komende twee jaar verder uitbreiden met extra Lab9 Stores. De winkels zullen over een strategische locatie beschikken en verspreid zijn over het volledige Belgische grondgebied. Daarnaast zal Lab9 de education-markt verder blijven ontwikkelen en ook de focus leggen op de enterprise-markt in België. Beide markten staan hoog op het prioriteitenlijstje voor 2022.
‘In 2021 hebben we met een groei van 117,5% - van 5,7 miljoen euro naar 12,4 miljoen euro omzet - al grote stappen vooruit gezet binnen de onderwijsmarkt. De verkoop van Apple-producten groeide het sterkst binnen deze markt. Zo hebben we vorig jaar 16.000 iPads en 3.350 Macs verkocht aan onderwijsinstellingen. Ook dit jaar willen we in deze sector blijven doorgroeien. Ons doel is om bij te dragen aan de Digisprong in Vlaanderen en Wallonië’, legt Coolman uit.
Omzetgroei van de Lab9 Group sinds 1993
© PR-bureau Luna voor Lab9 Pro -