Blog - Onderwijs
8 Maart 2021
Visie van Apple op het onderwijs met iPad
Wanneer je investeert in Apple technologie, bied je je gemeenschap toegang tot een krachtig ecosysteem voor het onderwijs – een ecosysteem dat is gebaseerd op meer dan veertig jaar aan samenwerking met onderwijzers en onze bijdrage aan onderzoek naar de impact van technologie op het onderwijs.1 Wij bieden producten, voorzieningen en ondersteuning voor onderwijs dat verbonden, coöperatief, creatief en persoonlijk is voor alle gebruikers, ongeacht de manier waarop ze leren, waar ze leren of wat ze graag doen.
Met iPad beschikken leerlingen en leerkrachten over meer manieren om te denken en te creëren. iPad verandert op het juiste moment in de juiste tool, of dat nu een rekenmachine, tekstverwerker of complete productiestudio is. Hieronder vind je enkele ideeën om optimaal te profiteren van iPad, gebaseerd op de vier ontwerpprincipes uit de visie van Apple op het onderwijs.
Verbonden
Verbonden onderwijs omvat meer dan alleen basistoegang tot het internet en devices. Technologie die optimaal wordt benut kan leerlingen op nieuwe manieren toegang bieden tot hoogwaardig materiaal en tools die dit materiaal relevant maken. Met technologie kunnen leerlingen op nieuwe manieren verbinding maken met materiaal en ermee werken.
Coöperatief
Coöperatief onderwijs omvat meer dan het delen van online documenten en videovergaderingen. Met technologie krijgen mensen ook meer mogelijkheden om creatief te zijn en samen te werken met een gemeenschappelijk doel. Zo krijgen gebruikers meer mogelijkheden om relaties te vormen en hun unieke talenten in te zetten voor werk met betekenis.
Creatief
Creatief onderwijs hoeft zich niet te beperken tot kunstzinnige vorming of multimediaprojecten. Technologie kan de creativiteit stimuleren bij allerlei vakken en kan gebruikers meer mogelijkheden bieden om de wereld te ontdekken, moeilijke vraagstukken op te lossen en creatief te zijn. Met de beste technologie kunnen gebruikers originele ideeën ontwikkelen, kritisch leren denken en hun mogelijkheden ontdekken.
Persoonlijk
Persoonlijk onderwijs op basis van technologie is meer dan alleen het gebruik van adaptieve software. Wanneer technologie optimaal wordt benut, zijn alle leerlingen de baas over hun eigen leerproces en kunnen ze hun kennis tonen. Met behulp van ondersteunende technologieën kunnen leerlingen in hun eigen tempo werken en een persoonlijk leertraject ontwikkelen.
[Download de volledige visie van Apple]
© Zeno Verschaeve - Lab9 Pro