Hoe een gebruiker verwijderen in de Admin Console? - Lab9 Pro - Apple Premium Partner
Logo Lab9

Adobe FAQ

2018-11-26 11:18:24

Admin Console: Hoe een gebruiker verwijderen in de Admin Console?

Indien een medewerker uw organisatie verlaat, kunt u deze ook verwijderen in uw Admin Console. Indien deze gebruiker een licentie had, zal deze ook niet verloren gaan en zal deze terug beschikbaar worden, zodat u deze kan toewijzen aan een andere / nieuwe gebruiker.

 

STAP 1 Ga in de Admin Console naar Gebruikers > Gebruikers.

 

STAP 2 Selecteer in de lijst met gebruikers die wordt weergegeven het selectievakje voor de betreffende gebruikers.

 

STAP 3 Selecteer Gebruikers verwijderen.

Als u geen onderwijsklant bent krijgt u volgende opties;

  • Inhoud nu overdragen: de mapinhoud wordt per e-mail verzonden naar een aangewezen gebruiker. Als u deze optie kiest, geeft u het e-mailadres op van de aangewezen gebruiker die de inhoud ontvangt.
  • Inhoud later overdragen: de mapinhoud blijft op het tabblad Inactieve gebruikers staan totdat deze definitief wordt verwijderd.
  • Inhoud definitief verwijderen: de map wordt definitief verwijderd zonder mogelijkheid om de inhoud terug te halen.

 

Als u een onderwijsklant bent, ziet u de bovenstaande opties niet. Dit betekent dat wanneer u een account verwijdert, de assets van de student worden verplaatst naar het tabblad Inactieve gebruikers.

  

De gebruikers worden verwijderd uit de Admin Console en alle machtigingen en de toegang tot services die door de organisatie zijn verleend, worden ingetrokken.